Team Innebandy

Innebandyverksamheten inom Bua IF bedrivs under namnet Bua Seagulls. Här finns verksamhet på junior- och seniornivå för damer och herrar.

Om man vill prova på att spela innebandy?
Innebandy är en rolig och trevlig sport. Vad kan vara bättre än att få träffa kompisar och komma in i en varm idrottshall under den mörka och kalla tiden på året, så självklart ska man ta och prova på att spela innebandy.

​Spelar man på röd nivå eller är man född 2007 eller senare måste man ha skyddglasögon. Detta gäller både när man tränar och spelar match. En godkänd klubba behöver man ha. Om du vill prova på innebandy innan du köper en egen kan du fråga någon utav våra kontaktpersoner, så ordnar vi fram en som du kan låna när du kommer till idrottshallen.

Vem kontaktar man?
Vid direkta frågor kontakta Stefan Jonsson på ungdomssektionen - 0739-625008.
Du kan också höra av dig direkt till kontaktpersonen för respektive lag.

Medlems & Aktivitetsavgift.
Som med alla sporter så kostar det lite att vara med. Innebandyn är såklart inget undantag. Om du har provat på några gånger och vill vara med betalar du aktivitetsavgiften. Den går bl.a.till försäkringar om olyckan skulle vara framme och du skulle skada dig eller någon/något annat.

Föreningen betalar även en spelarlicens för dig innan man får vara med och spela match.